Święto Dziękczynienia już za nami! Dla wielu osób to święto to wspaniały czas na świętowanie z rodziną i przyjaciółmi, nie wspominając już o jedzeniu niesamowitych potraw. Kto nie uwielbia całego dnia spędzonego na podjadaniu, oglądaniu sportu i spędzaniu czasu z rodziną?

Istnieją jednak pewne minusy jedzenia przez cały dzień. Przyjrzymy się, jak jedzenie w Święto Dziękczynienia może wpłynąć na Twoje zęby - i jak chronić zęby przed ucztą z indyka (nie przegap naszych zdrowych przepisów).

1. Potrawy, które nie zaszkodzą Twoim zębom podczas Święta Dziękczynienia

W rzeczywistości istnieją pewne potrawy, które są korzystne dla Twoich zębów podczas Święta Dziękczynienia. Oto kilka potraw, które można swobodnie przekąsić bez szkody dla zębów:

Zdjęcie autorstwa Emily Carlin / CC-BY-NC-ND
  • Ser - Ser jest doskonałym źródłem wapnia i składników odżywczych, które pomagają zapobiegać ubytkom. Żurawina - Ostatnie badania wykazały, że minerały zawarte w żurawinie faktycznie zwalczają próchnicę zębów. Pamiętaj tylko, aby nie jeść ich zbyt dużo, w przeciwnym razie będziesz mieć do czynienia z przebarwionymi zębami. Świeża gruszka - Czy wiesz, że gruszki mogą neutralizować kwasy w jamie ustnej? Jako lekkie danie dodatkowe lub mały deser, spróbuj gruszki pokrojonej w plasterki. Orzechy - Orzechy są nie tylko pełne minerałów, które wzmacniają zęby, ale także wytwarzają dużo śliny, która jest bardzo pomocna w utrzymaniu zdrowej jamy ustnej. Dynia - ta tradycyjna potrawa z okazji Święta Dziękczynienia jest naprawdę dobra dla Twoich zębów! Zawiera witaminy, które budują szkliwo zębów, a także potas. Nawet pestki są doskonałym źródłem wartości odżywczych! Surowe warzywa - Chrupanie surowych warzyw przyniesie dwie rzeczy: Po pierwsze, zwiększy produkcję śliny, która, jak już wspomnieliśmy, jest świetna dla Twojej jamy ustnej. A po drugie, jedzenie włóknistych warzyw, takich jak seler, będzie działać jak swego rodzaju "nić dentystyczna" i oczyści przestrzeń między zębami. (Mimo wszystko dobrze jest potem użyć nici dentystycznej). Indyk - Choć niektórzy twierdzą, że indyk nie pomaga zasnąć, to z pewnością jest dobry dla Twoich zębów! Białko i fosfor zawarte w indyku łączą się z wapniem, który wytwarza witaminę D. Witamina ta pomaga wzmocnić kości - w tym zęby. Woda - Stałe spożywanie wody to świetny pomysł na Święto Dziękczynienia. Nie tylko zapobiegnie to przejadaniu się, ale także pomoże wypłukać usta i uniknąć poplamionego uśmiechu. Jogurt - Jeśli szukasz przyjaznego dla zębów deseru na to Święto Dziękczynienia, jogurt wzywa Cię do siebie! Wszystkie produkty mleczne zawierają wapń, który jest świetny do remineralizacji zębów. (P.S. Upewnij się, że jest to jogurt grecki i nie zawiera dużej ilości cukru).

2. Pokarmy, których należy unikać w Święto Dziękczynienia

Tak, nadszedł czas, abyśmy przedstawili podejrzane postacie przy stole obiadowym. Oto pokarmy, których prawdopodobnie będziesz chciał unikać, jeśli cenisz swój uśmiech (lub przynajmniej podejmiesz kroki, aby chronić swój uśmiech po spożyciu jednego z tych produktów):

  • Suszone owoce, placki i inne desery. Podczas gdy wiele deserów z okazji Święta Dziękczynienia mieści się w kategorii "węglowodanów", mieszczą się one również w innym miejscu: słodycze. Nie chcemy ci tego mówić, ale twoje ulubione ciasto z orzechami pekan jest źródłem próchnicy. Suszone owoce to również coś, od czego powinieneś trzymać się z daleka, ponieważ zawierają dużo cukru i przyklejają się do zębów. Aby chronić zęby po spożyciu jednego z tych deserów, wypłucz usta wodą (nie myj zębów przez co najmniej godzinę, bo jeszcze bardziej wyszczotkujesz cukry do zębów). Kawa, herbata i wino. Te napoje mogą powodować wiele przebarwień. Aby uniknąć ciemnienia zębów, zjedz trochę sera przed wypiciem kawy, herbaty lub wina, a następnie przepłucz usta wodą. Soda, alkohol i inne kwaśne pokarmy. Oprócz tych napojów, do pokarmów o wysokiej kwasowości można zaliczyć niektóre chleby i cukry. Kwas w jamie ustnej może szybko doprowadzić do próchnicy zębów, powodując ubytki i znacznie poważniejsze problemy stomatologiczne, jeśli nie podejmie się odpowiednich działań. Upewnij się, że pijesz dużo wody w ciągu dnia przed spożyciem czegokolwiek kwaśnego, a potem jeszcze trochę. Farsz, słodkie ziemniaki i inne wysokowęglowodanowe potrawy. Jak być może dowiedziałeś się w tym wpisie na blogu, węglowodany faktycznie stanowią duże zagrożenie dla Twoich zębów. Oto dlaczego: minerały w Twojej jamie ustnej rozkładają węglowodany na cukry proste, które stanowią pożywkę dla szkodliwych bakterii. W tym łańcuchu pokarmowym bakterie wytwarzają kwasy, które powodują próchnicę zębów. A uwierz nam, próchnica nie będzie dobrze wyglądać, kiedy przyjdzie czas na zrobienie świątecznych zdjęć. Pamiętaj, aby pić dużo wody w ciągu dnia, a po spożyciu jednej z tych potraw przepłucz usta wodą.

Nie możesz powstrzymać się od tych pysznych dań? Zaproponuj zrobienie deseru, farszu lub słodkich ziemniaków, używając tych Zdrowych Przepisów na Święto Dziękczynienia, aby zmniejszyć ilość cukru zawartego w każdym z nich.

3. Sposoby ochrony zębów w Święto Dziękczynienia

Zanim zabierzesz się za robienie listy zakupów, pamiętaj o jeszcze kilku radach:

  • Unikaj wypasu - Jednym z najlepszych sposobów na utrzymanie czystych zębów w Święto Dziękczynienia jest unikanie ciągłego chrupania przez cały dzień. Jeśli jedzenie zawsze będzie zalegać na Twoich zębach, prawdopodobnie wkrótce potem będziesz musiał odwiedzić dentystę. Noś przy sobie szczoteczkę do zębów - Szczególnie jeśli podróżujesz na Święto Dziękczynienia, warto mieć szczoteczkę pod ręką. Pamiętaj, aby myć zęby po jedzeniu i na koniec dnia. Zaangażuj rodzinę - Wszystko jest przyjemniejsze, gdy masz kolegów z drużyny! Sprawdź, czy członkowie Twojej rodziny będą razem z Tobą dbać o zdrowie zębów podczas wakacji i wzajemnie się rozliczać. Powiedz "nie" swojemu słodkiemu apetytowi - Tak, całkowicie to rozumiemy. Ze wszystkimi deserami i cukierkami może być tak trudno nie poddać się. I nie chcemy całkowicie pozbyć się cukru, ale pamiętaj, aby trzymać się odpowiedniego limitu.

Zdecydowanie jest wiele powodów do wdzięczności w tym sezonie świątecznym, zaczynając od smacznego jedzenia! Mamy nadzieję, że wszyscy będziecie mieli piękny tydzień Święta Dziękczynienia - i że skorzystacie z naszych rad, aby zjeść wspaniały posiłek i cieszyć się dobrym zdrowiem zębów.

Najlepsze zdrowe produkty spożywcze na Święto Dziękczynienia

  • Ser Żurawiny Świeża gruszka Orzechy Dynia Surowe warzywa Indyk Woda Jogurt

Szkodliwe produkty spożywcze, które należy jeść w Święto Dziękczynienia

Te pokarmy mogą być szkodliwe dla zdrowia Twoich zębów. Jeśli nie możesz ich uniknąć (lub są to Twoje ulubione potrawy!), podejmij kroki w celu ochrony zębów po ich spożyciu, jak wyjaśniliśmy w naszym artykule.

  • Suszone owoce, placki i inne desery Kawa, herbata i wino Soda, alkohol i inne kwaśne produkty spożywcze Farsz, słodkie ziemniaki i inne wysokowęglowodanowe potrawy

Socialmedia

Warte uwagi

Amerykańskie zwyczaje żywieniowe i ich wpływ...

  "Jesteś tym, co jesz." Znaczenie tego zdania nie jest takie, że jeśli zjesz pączka, staniesz się jednym z nich. Zamiast tego, wskazuje ono na fakt, że cokolwiek jesz - pączka lub w...

Nagłówek html

Lorem ipsum dolor sit amet consectetuer adi ising elit sed diam nonummy nibh euismodti ncidunt utlaoreet dolore magna aliquam er autem vel eum iriure dolor ind .